10 секунд в обіймах водоспаду Пробій

Зараз, вже з позиції побаченого і осягнутого, звичайно ж, дуже веселять люди, які факт перебування в Яремче вважають походом в  гори, а Пробій водоспадом. Та все ж і я, шалено закоханий у водоспади, останні роки із блиском в очах дивився на Пробій. Та дивився я не тому що це якийсь визначний водоспад, а тому що я хотів його пройти на катамарані.
Мрія вималювалась десь після третього сплаву Черемошем і перегляду відео проходження Яремчанського водоспаду, як тоді здавалось, недосяжного для мене.
Водоспад Пробій це найскладніший поріг в Україні, і має 5-6 категорію складності із 6 можливих. Його потужність під час великоїю води просто заворожує. Я стояв навпроти нього в перший день і не міг відірвати очей. Здавалось ніби увесь Прут зараз зігнув свою міцну руку і грав своїм потужним і рельєфним біцепсом. Мені було складно, і чого гріха таїти, страшно уявити себе в цій бурхливій масі. Та бажання опинитись там, це не зменшувало.
Та сьогодні у нас день підготовки. Ми висадились в Микуличині, розташувались на галявині і прийнялись до приготування вечері.

Під вечір пішов дощ, що переріс в потужну зливу. Хоча це нам не заважало співати файних пісень під гітару. Дощ стукотів по намету усю ніч, і лише під ранок на небі закрутили краник.
Потужна злива додала багато води, і за ніч ми опинились на острові, оскільки Прут пішов і з іншого боку галявини. Нам не страшно, нам все одно у воду, а ось водія потрібно до буса перенести.

І без того потужна ріка перетворилась на бурхливий каламутний потік, що лякав своїми хвилями ще на старті.

Температура повітря була не вищою 5 градусів, вода не набагато тепліша, і я без неоперену відчув себе вже після першої хвилі маленькою крижинкою. Та навіть ті хто був вдягнений у костюм, мерзли не менше за мене.

Періодично ми чалились до берегу і розминали змерзлі кінцівки. Ноги просто не слухались, руки відмовлялись відпускати весло, з носа текла чи то вода, чи то щось інше, холодний одяг прилипав до вже й не такого гарячого тіла і нагадував, що потрібно назад у воду. Відновивши рухливість, повертались на катамаран, та вже на першому ж порозі накривало з головою і боротьба з холодом продовжувалась.

Даремно я вважав, що Прут це лише Пробій. Прут це ще й каньйон! І якщо до цього я тремтів лише від холоду то вже на початку каньйону я тремтів від надлишку адреналіну. Звідти немає жодного фото і відео, кожен з нас це все переніс в собі і запам’ятав на все життя. Навіть найдосвідченіші інструктори-водники були вражені масштабами хутра тваринки на ім’я писець. Повірте, вибір настроєвої музики, абсолютно не штучний пафос і зайва епічність епізоду, саме так все і відбувалось, і коли я чую цю пісню, я бачу каньйон.
Після першого порогу і хвилі в 7 метрів, ми ледь не загубили капітана і пошкодили катамаран, а у єдиної дівчини з наших двох «катів», мимоволі на очі нахлинули сльози, що певно стали наслідком надмірного адреналіну. Короткий ремонт, ділимось враженнями. Я розумію, що це лише початок, і це лякає найбільше. Ще два пороги і наш катамаран таки відмовляється йти далі… ми сходимо з дистанції. Я з заздрістю дивлюсь вслід нашій другій команді, і ніби попередження мені, після першого ж порогу вони залітають під гілки, звідки за 5 хвилин все ж вибираються. Я з сумом розумію, що Пробій від мене тікає, як мінімум ще на рік. Та пізніше виявиться, що лише на добу.

Цього дня Пробій був не прохідний, або ж прохідним, але у інший світ, тож і друга команда чалиться не доходячи до нього. Як і до гір, до води потрібно ставитись з повагою, і зайва бравада тут може призвести до сумних наслідків.
Ми більш ніж пів години під акомпанемент легкого снігу, повністю мокрі, чекаємо на наш бус і відправляємось в табір.

Чааааай!!! Це найсмачніше, що зараз може бути!!! Гаряча вечеря і життя здається казкою.
Наступного дня йде лише один катамаран, стартує з каньйону і є одне вільне місце. Згадуючи холод і усі масштаби хутряної тваринки, я задумуюсь. Ще більше важче згодитись, коли вночі виходжу з намету до вітру, а навколо все біле в снігу… Та ранок був сонячним і теплим, тож я вдягаю цього разу неопреновий костюм і готуюсь до старту. Але це Карпати дєтка, і за пів години, погода дещо міняється…

Снідаємо практично в хурделицю, вантажимось в бус і на воду, яка в порівнянні з вчорашнім днем значно впала, але все одно більша ніж в день приїзду.

Цього дня вода помножена на майстерність усієї команди, дозволяють проходити маршрут справді ефектно від чого отримуєш ще більше задоволення. Тож каньйон пролетіли на одному диханні.

Температура повітря під обід піднялась, і почуваємось на воді справді комфортно.
Останні три ступені перед водоспадом нагадують нам про те, що розслаблятись не варто і як наслідок на третій ступені ми ламаємо весло.

Зачалившись, відв’язуємо запасне і йдемо дивитись на Пробій. Капітан приймає рішення йти і ми обговорюємо де заходимо, куди йдемо і як будемо відпрацьовувати. Перед нами йде катамаран «комерційників», який неправильно входить, врізається носом у скелю, розвертається і йде по порогу задом гублячи внизу дівчину, та на щастя вона тримається за каркас, повертається на кат і все добре.
Виходимо на воду, ці секунди перед входом такі довгі. Серце вистрибує. Востаннє перевіряю кріплення ременів і… 10 секунд.
Всього 10 секунд, з яких мабуть половину накритий водою. 10 секунд неймовірних відчуттів, через які я й сьогодні собі заздрю.

Ми правильно входимо не повторюючи помилок «папєрєднікав».

Відпрацьовуємо і стаємо на правильний шлях.

В якийсь момент скеля настільки близько, що здається зараз нас туди втисне.

І ось останній стрибок. Через бурхливу воду і «бочку» здається що вода там переходить плавно. Але наш 5 метровий катамаран повністю ховається у воді. Удар.

Ми ледь не втрачаємо капітана, але він лишається на катамарані і ми виринаємо з міцних обіймів Пробою.

Ще одну мрію викреслено з такого довгого та насиченого списку. Попереду нові пригоди!

Відео проходження водоспаду на якому здається, що все неймовірно просто та елементарно, але напрочуд ефектно і голосно. Тільки від потужного басу Пробою по тілу біжать мурахи, а на обличчі відчуваєш холодні краплі Прута.

Ну і звичайно ж, анонсована вище настроєва музика:

1 коментар

Олексій Пономаренко
Ну і на правах реклами, кого зацікавили сплави, той може зайти подивитись ціни crystal.fo.ua/price/ і домовитись про все з організатором по телефону. Ну, або пишіть мені, допоможу з реалізацією ваших мрій.
Можете прогуглити будь-які комерційні організації і порівняти ціни. Ну і велика перевага, що тут все робиться з душею, а не тупа комерція.
Тільки зареєстровані та авторизовані користувачі можуть залишати коментарі.